sayfalar

24 Nisan 2012 Salı

Bilinçli bebek


Bu kitapla çok şaşıldık şekilde bilinçli bir baba tarafından tanıştırıldım. Iyi ki de tanıştırılmışım. Okuduklarım ilk başta tuhaf geldi. Sadece bebeklerin ağlamasından, streslerinden ve kontrol kalıpları oluşturulmasından söz ediyordu. Yüz yılların alışkanlığı olan “aaaaa bak bak kuş geçiyormuş, aaa bak bu oyuncağın ne kadar güzelmiş” gibi oyalama cümlelerinden vaz geçin, bırakın çocuğunuz doya doya ağlasın diyordu.  Nasıl yani? Bebeğim ağlayacak ve ben sadece onu dinleyeceğim. Hiç bana göre değildi. Bana göre olması da şart değildi; değişik bir bakış açısı öğreniyormuşum gibi değerlendirip okumaya devam ettim. Kitap ilerledikçe, anlatılanları yaşadıklarımızla bağdaştırmaya başladım ve evet Aletha J.Solter haklı olabilir.
Bazen bebekler de ihtiyaçlarının dışında bilinçli olarak ağlıyor olabilirler. Çok stresli geçen bir günün ardından, tıpkı bizler gibi, bütün stresini atıp sonra uykuya geçmek istiyor olabilirler.



Kendimden düşünüyorum... En sevmediğim şeydir sinirliyken, birinin “bugün çok sinirlisin” ya da ağlıyorken “neden ağlıyorsun, aaaa yapma ama böyle, boşver” demesi. “Neden duygularımı yaşamam sizi rahatsız ediyor?” sorusuna verilecek cevap hep aynıdır. Çünkü seni seviyorum ve üzgün görmek istemiyorum.
Oysa anlaşılmamak beni daha çok üzüyor ve bu süreci uzatıyor olabilir. Onun yerine “anlıyorum seni, şu sebeplerden dolayı çok sinirlisin ve haklısın da” denmesi herkesin tercih ettiği bir yanında olma şeklidir.  Çünkü karşınızdakinin yanınızda olduğunu ve sizi anladığını bilmek size güven verir ve bir daha ki öfke nöbetinizde hiç kaygılanmadan bunu dışarı vurmaktan çekinmezsiniz. Işte bu durumun bebekler için de geçerli olguğunu söylüyor, Aletha J.Solter.

Bilinçli Bebek, “Peki stresten ağlayan bebeklere nasıl davranmak gerekir?“ sorusunun cevabı…

Kontrol kalıbı oluşturmamak için ya da yanlışlıkla oluştutulmuş kontrol kalıplarını yok edebilmek için bizlere klavuz olabilir. Örnek olaylarla stres, öfke ve ağlama konusu çok güzel ele alınmış.

Okumaya karar vermiş olanlar için iyi okumalar diliyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder