sayfalar

17 Nisan 2013 Çarşamba

İmdadıma Peter Pan yetişti


Ulaş’la sürekli okuduğumuz, hatta okumaktan yıprattığımız; hem onun hem de benim çok keyif aldığımız kitaplarımız var.
Üç büyük başucu kitabımız… Küçük Prens, Peter Pan ve Küçük Kara Balık.
Küçüklüğünden beri bu üç kitabı sıklıkla okuyoruz. Ne anlıyor dediğinizi duyar gibiyimJ Artık anlıyor ya da cümleyi daha doğru kurmak gerekirse, artık anladığını anlıyorum.

Geçen haftalarda babaannemi kaybettik. Ulaş’ın da yakından tanıdığı, evine girip çıktığı, kucağında oturduğu ton ton ninesi. Her ne kadar dişleri olmadığında korksa da yokluğunu anlayabilecek iletişime sahiplerdi. Bir telaş aldı beni, bu durumu nasıl anlatacağımı düşünmeye başladım. Varoluş teorileri anlatamayacağıma göre, Ulaş’a bir yok olma hikayesi anlatmalıydım, ne de olsa ölüm gibi bir kavramla tanışmak için erkendi.

Ne yapmalıyım derken birden şimşekler çakıverdi. Babaannemin evine gitmeden önce arabada ona bugün babaanneyi göremeyeceğimizi, aslında bir daha hiç göremeyeceğimizi, çünkü babaannenin Peter Pan olduğunu söyledim. Göremeyeceği için şaşırdı ama babannesinin Peter Pan olmasını sevinçle karşıladı. Belki de yanlış bir şey yaptım sezgilerimi dinlemekle. Şimdi zaman zaman aklına geliyor, babaanne uçuyor, Peter Pan oldu diyor ve birlikte gülüşüyoruz.

Evet babaanne Peter Pan oldu Ulaşcığım ve birgün gelecek hepimiz Peter Pan olacağız.

Belki bir sürü yolu vardı, belki bir psikoloğa danışmalıydım ama o anda yapamadım, ölümü açıklamanın başka bir yolunu bulamadım ve o günden beri hep düşünüyorum. Iyi ki Peter Pan’ı okuyoruz. Küçük Prens ve Küçük Kara Balık henüz bu şekilde bir misyon edinmediler ama biliyorum, anlıyor ve aklının bir köşesine yazıyor, zamanı gelince bütün bu hikayelerin toplamı şekillendirecek zihnini.

Bir çoğunuzun “bu kitapları okumak için erken değil mi” dediğini duyar gibiyim, belki de haklısınız, belki de erken ama biz bu hikayelerle geçirdiğimiz süreçten keyif alıyoruz. Hatta hızını alamayan cüce uyumadan önce “bana tüçük prensi söyle anne” diye tutturuyor ve dinleyerek uykuya geçiyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder