sayfalar

20 Eylül 2012 Perşembe

Aybala usulü, ev ya da el yapımı poposil…


Ah Aybala, vah Aybala! Bugüne kadar neredeydin? Ben bu sırrı cücem 18 aylık olduğunda mı öğrenecektim?

Aybala’nın tarifiyle el ya da ev yapımı poposillerden yaptım ve şahane oldu. Düşündüm ki Aybala’nın sırrını paylaşırsam yenidoğan anneleri ya da hamile anneler geç kalmadan bu faydalı tariften yararlanabilir.
Ilk yapmanız gereken şey bir kutu pamuk, bebe yağı ve ağzı sıkı lastikli plastik saklama kaplarından edinmeniz. Kaynayan suya pamukları atıyorsunuz ve suyun altını kapatıp, pamukları bir müddet suda bekletiyorsunuz. Pamukları çıkarıp neredeyse iyice kuruyana kadar sıkıyorsunuz. Elinize temiz bir makas alıyorsunuz ve istediğiniz boyutlarda kesiyorsunuz pamukları. Pamukları istifleyeceğiniz kutuya bir miktar ama az bir miktar bebe yağından doküp tabana yayıyorsunuz. Ilk kat pamukları diziyorsunuz. Bu pamukların üzerine tekrar bebe yağı döküyorsunuz ve bir sonraki kata geçiyorsunuz. Her katı dizişinizde aynı işlemi yapıyorsunuz. Üst üste istiflediğimiz pamukların kurumasını engellemek için kutunun ağzını kapatıyoruz ki hava almasın. Ertesi gün kutudaki pamukları poposil olarak kullanmaya başladığınızda göreceksiniz ki pamuklar hem yağı hem bünyesinde bulunan suyu iyice emmiş…
Deneyin, Aybala’ya dua edeceksiniz. Çok pişik problemi olan cücemin pişiklerinden kurtulduk, sanırım bebe yağından kaynaklı.

Uygulamacı notu:

Ben yağı kararında koymakta başarısız olduğum için ilk denemem vıcık vıcık olmuştu. O sebeple bebe yağını eşit dağıtabilmek için spreyli bir şişeye koydum ve fıslaya fıslaya başarıya ulaştım.

Teşekkür ederiz Aybala. Artık herkes biliyor sırrınıJ

1 yorum:

  1. Cok sevindim ictencim ise yaramasına, bu zaten bizim aile yadigarı kıvamına gelemey basladı ben de kuzenimden duymustum :)

    YanıtlaSil